2014(e)ko azaroaren 30(a), igandea

Hezkuntza emozionala hausnarketa

Gaur egunera arte adimen-kozientea asko balioztatu da baita kontzeptuak ikasteko trebetasunak ere. Mundua aldatzen ari da eta gaur egun dauden umeak hirugarren milurtekoak dira, beraz, hezkuntza aldatu behar da horren barne heziketa emozionala integratuzeko. Burua eta gorputza lotuta daude, horregatik ez da “pienso, luego existo” baizik eta “siento, luego existo”; ongizatea ematen digulako eta ingurugiroan dauden pertsonekin ondo egoteaz gain, umeak zoriontsuak eta pertsona onak izatea nahi dugu. Egun ezagutzen dugun mundua goitik behera aldatu behar da irakasleak hezkuntza emozionalean hezituz.
Luz Guerrero dioenez, lan egiten duen eskolan hiru emozio lantzen dituzte. Adibidez, lista pasatzeaz arduratzen den umea, ea bestelako klasekideak nola dauden eta sentitzen diren galdetzen du, horrela askatasun osoz bakoitza erabakitzen du zoriontsu, triste edo haserre dagoen azaltzea ala ez. Azkenik, hirugarren galdera bat egiten dute: “Lagundu ahal zaitugu?”. Hori da hezkuntza emozionala, dugun emozioari izena jartzea eta laguntzen gaituen konponbide baten bila egotea, horrela joango da umea ahalmenak garatzen. 


Bulkadak saihesteko metodologia bat lantzen dute, dortoka baten antza duen peluxe batez baliatuz, lagun batekin izan dezakegun egoera txar baten aurrean pentsatzeko garrantzia azpimarratzen du, hau da, haserre egoterakoan pentsatzen dugun guztia bapatean esan beharrean ondo pentsatu behar dugula. Peluxearekin jolasten du, dortoka oskolean sartzen denean pentsatzeko da. Bai andereñoak bai dortokak oso pozik geratzen dira, izan ere, bera zoriontsu sentitzen da; honela lagunekin erlazionatzen eta beraiekin jolasten hasten da. Azken finean dortokak ikasten du amorratua dagoenean ezin duela bere burutik pasatzen ari dena egin, haserre eta amorratu dagoenean pasatzen den guztia ez delako ona ez berarentzat ez bere klasekideentzat. Era honetan azaltzen du irakasle honek auto-regulazioa. Oso garrantzitsua da umeak nola sentitzen diren jakitea, izan ere, ikasle bat triste badago, egun horretan izan ditzekeen klaseetatik ez du ezer ikasiko, clase horiek ez dute ezertarako balio izango

Laburbilduz, hezkuntza emozionala ongizate pertsonal eta sozial hobe bat izateko tresna, baliabide edo trebetasuna da.



0 comentarios:

Argitaratu iruzkina